Dynamiczny rozwój przemysłu sprawił, iż niezbędne stały się modyfikacje w sposobach kierowania przedsiębiorstwami oraz pracującymi w nich ludźmi. Lean production to jedna z takich planów. Jej celem jest zmaksymalizowanie efektywności produkcji i czynności z nią związanych w danym przedsiębiorstwie. Jak łatwo można zgadnąć, koncepcja ta wywodzi się z Japonii, często odwołującej się do szeroko pojętego minimalizmu. Prekursorem tej metody była firma Toyota. W ramach Lean management mamy styczność z eliminowaniem wszystkich czynności podejmowanych podczas procesu produkcyjnego, a równocześnie całkowicie niepotrzebnych. lean marketing Najistotniejszym zadaniem „szczupłego zarządzania” jest co za tym idzie zlikwidowanie trwonienia zarówno w odniesieniu do pracy pracowników jak i używanych surowców. Wykorzystanie form działania lean management daje możliwość zdobycia takich efektów, jak zwiększenie produktywności oraz jakości wytworów. Także stosunki pracownicze w przedsiębiorstwie zazwyczaj ulegają poprawie. Jest to związane z lepszą komunikacją. Co istotne rozwiązania z dziedziny lean management mogą być implementowane w każdym zakładzie, wszystko jedno z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej rozmiarów. To, co jest najistotniejsze to umiejętność dokonania oceny, które działania są niepotrzebne dla firmy.